ČLÁNKY





Chystáte se poprvé na jógu?



1. Přijďte včas.
2. Vyhledejte lektora v případě, že se jedná o vaši první lekci.
3. Odložte náušnice, řetízky, náramky a vypněte mobilní telefon.
4. Nejezte 3,5 h a nepijte 1 h před cvičením. Vyhněte se tučnému a těžkému jídlu. Cvičit jógu s plným žaludkem není vhodné. Zkruty a obrácené polohy mohou podráždit žaludek a podnítit jej k nevolnosti či dokonce ke zvracení.
Pokud omdléváte hlady, dejte si půl hodiny předem banán :)
5. Buďte ohleduplní a nepoužívejte bezprostředně před cvičením parfém ani deodorant.
6. Boty (bačkory) nechte přede dveřmi - cvičíme bosi.
7. Nešlapejte na podložky ostatních cvičících.
8. Věřte v to, co děláte a neporovnávejte se s okolím. Každý máme jiné fyzické dispozice. Jóga je cesta na celý život, prostoru na zlepšení máme tedy dost.
9. Nerušte ostatní. Ticho je důležité při cvičení i při závěrečné meditaci.
10. Upozorněte lektora v případě, že si nejste jistí, zda ásánu provádíte správně.
11. Pomůcky: Na hodině jógy budete potřebovat především podložku a někteří z vás využijí pásek a cihličky, které poslouží jako “prodloužená ruka”. Pro zpříjemnění poloh v sedě se vám bude hodit deka, na kterou si po srolování můžete sednout.
Pokud nemáte svoji vlastní jóga podložku, můžete si ji u lektora za 20,- zapůjčit (nutná rezervace). Ve studiu jsou také k dispozici karimatky na pilates, které ale nejsou na jógu úplně vhodné, protože kloužou.
Pokud pomůcky nemáte, nevadí. Zpočátku se bez nich obejdete a když zjistíte že by vám usnadnily cvičení, ráda vám s výběrem pomohu.
12. Loupání v kloubech prstů, palců, kolenou, kyčlí i čelisti jsou v začátcích úplně normální. Pravidelným cvičením a posilováním okolních svalů loupání vymizí.
13. Naslouchejte svému tělu. Lekce jsou jak pro začátečníky tak pro pokročilé. Může se stát, že se neodvážíte některou z pokročilejších poloh vyzkoušet. Odpočiňte si kdykoli budete potřebovat.
14. Dýchání: Během cvičení dýchejte nosem (nádech i výdech). Pokud se vám mysl někam zatoulá, zaměřte svou pozornost na dýchání v poměru 1:2.
15. Asistence v ásánách: Nejúčinější prostředek k opravení a prohloubení vaší ásány jsou mé ruce. Je naprosto v pořádku mě upozornit, že si žádné opravování nepřejete.
16. Neodcházejte během meditace v Savasaně. Pokud potřebujete odejít, začněte s relaxací v lehu na zádech a dopřejte si 5 minut v Savasaně. Poté v tichosti tělocvičnu opusťte.

Důležité upozornění:
CVIČENÍ JE URČENO ZDRAVÝM LIDEM. Každý zdravotní problém znamená omezení některých aktivit a je nutno jejich rozsah konzultovat s lektorem. Účastí na lekci potvrzujete, že nemáte skryté zdravotní potíže a berete na sebe plnou zodpovědnost za problémy, které by mohly vzniknout.

Namaste
Borůvka

Obrázek: http://socialenterprising.indegoafrica.org/2010/09/yoga-bag-bonanza.html

Zpět na články











padmasana.png